twitter

Robinson Mail lijst

Een consument die geen papieren direct mail van bedrijven meer wenst te ontvangen, kan zich inschrijven op de Robinson Mail lijst.
Bedrijven (zij die lid zijn van de BDMA zijn dit trouwens verplicht) die een direct marketing prospectieactie voorbereiden, kunnen de Robinsonlijst gebruiken om deze personen uit hun prospectiebestanden te halen. De personen op de Robinsonlijst wensen immers dit type communicatie niet meer te ontvangen.

Er bestaan 2 niveaus van Robinsonlijsten:
  • De interne Robinsonlijst van uw bedrijf: lijst van consumenten die geen ongevraagde reclame op naam meer wensen te ontvangen, enkel en alleen van jouw bedrijf. Als bedrijf ben je bij wet verplicht deze consumenten in een interne Robinsonlijst op te nemen, die door jouw bedrijf ontwikkeld en beheerd wordt. Je moet er dan voor zorgen dat alle personen van deze lijst uit jouw prospectiebestanden gehaald worden alvorens jouw direct marketingacties te lanceren.
  • De nationale Robinsonlijst van de BDMA: deze lijst dient voor consumenten die geen ongevraagde reclame op naam meer wensen te ontvangen van geen enkel bedrijf. Als lid van de BDMA bent u verplicht deze lijst te raadplegen (lees ontdubbelen) alvorens je direct marketing prospectieacties te lanceren.

Meer informatie over of inschrijven op de Robinson Mail lijst? Klik hier.